18 شهریور 1387 ساعت 23:30
صفحه اول
يادداشت ها
پیام های شما
آلبوم تصاوير
برنامه ها
جستجو
پیوندها
بازدیدکنندگان: 822234
 

جمعا 4696 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 »

نامورودی
اتنا حاج اکبري
از کرمان
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:27
با سلام اميدوارم که شاد باشيد و خندان فقط عرض سلامي و خسته نباشيدي بود و يک کم سر کاري 
جلسه هايي که کرمان داشتين شرکت کردم بد نبود خوبم نبود
شهاب مرادی : سلام/ به هر حال متشکرم.
گياهپزشک
از کرمان
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:27
با عرض سلام و خسته نباشيد.لطفاً به کساني که مسئول برگزاري مراسم شما هستند،بفرماييد که از قبل جاي بزرگي را در نظر بگيرند تا همه کساني که دوست دارند به جلسات شما بيايند،بتوانند شرکت کنند.من امروز براي ثبت نام رفتم. 
ولي گفتند که ظرفيت تکميل شده است و بايد زودتر اقدام مي کردم.خودتان بفرماييد براي کسي که هم دانشجو است و هم سرکار مي رود و هم کارهاي خانه را انجام مي دهد،چقدر وقت باقي مي ماند تا بخواهد به کارهاي ديگرش برسد. به هر حال خواهش مي کنم که تا جايي که مي توانيد،به مسئولين اين کار بگوييد که سعي کنند تا سالن بزرگتري را پيدا کنند.خواهش مي کنم... در پناه حق. خدانگهدار شما و تمام افراد روشن فکر باشد.
شهاب مرادی : سلام/ چشم.
حسيني
از قم
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:25
سلام خسته نباشيد 
با تعدادي از مادرها تصميم به جمع آوري و دسته بندي مباحث حضرتعالي در مورد ازدواج داريم در صورت امکان تاريخ روزهايي که در اين رابطه در برنامه مردم ايران سلام حضور داشتيدرا مرقوم نماييد تا مطالب کامل شود
شهاب مرادی : سلام/ دقیقا به خاطر ندارم ولی از کمک شما ممنونم
s_110
از اصفهان
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:34
حاج آقا سلام، خيلي ممنون، راستي صفحه مربوط به "پاسخي به چند سوال" اشتباها فيلتر شده، آدرس آن:http://www.shahab-moradi. com/content/view/82/35/ 
ال ماس دعا!
شهاب مرادی : سلام/ اگر مشکل برطرف نشده مجدد اعلام بفرمایید. متشکرم.
نسترن
از تهران
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:50
(لطفا و خواهشا خصوصي چون در غير اين صورت ممکن است برايم مشکل ايجاد شود) 
____________________ 
 
با سلام و سپاس 
----------------- 
طف مي کنيد اگر همچون قبل پاسخ گو باشيد و مرا در انتخاب راهنمايي فرماييد. 
------------- ------------- 
لطفا تا انتها مطالعه نماييد تکراري نيست. 
------------------- ----- 
.... 
... 
متاسفم که بناچار طولاني شد 
_______________________ 
 
و من الله التوفيق
شهاب مرادی : سلام/ 1.نه خیلی
2. هنوز برای تصمیم گیری زود است لازم است چند جلسه دیگر با او گفتگو کنید.به مخالفت خواهرتان توجه نکنید و با مادر تان جداگانه صحبت کنید و او را موافق جلسات گفتگو با خواستگار کنید.
3. جلسات پس از خواستگاری رسمی
و در موضوعات متنوع اعم از
- گذشته: تحصیلات، سربازی،محل تولد و سکونت ،بیماری و...
- دین،مذهب و امور دینی ؛مسجد ،هیئت و...
- خانواده ،افراد موثر در او و خانواده اش
- عادات روزانه و علایق و سلیق ها و ...
- شغل
- آینده
- سیاست
- وضعیت روحی و عاطفی
- سبک زندگی
4. برای انتخاب همسر استخاره نکنید! برسی ،گفتگو،تفکر و مشورت و توکل کنید و استخاره نکنید.
5. نه
ترنم مددي
از تهران
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:25
درد من حصار برکه نيست ... درد من زيستن با ماهيانيست که فکر دريا به ذهنشان خطور نکرده است . 
 
سلام آقاي مرادي . باز هم اومدم ازتون کمک بخوام . من 21 سالمه ، مادرم فوق العادست ، خدا رو شکر ميکنم ، پدرم هم بد نيست ولي در حدّ افراطي متعصبه . ما 3تا بچه ايم ، من اولين فرزند و تنها دخترم و همين حساسييت پدرم رو تشديد ميکنه . هميشه بهش احترام ميذاشتم ( به خاطر عقايد ايشوون خيلي جاها پا گذاشتم رو علايقم ، مثلا ً انتخاب رشته ي تحصيليم تو دبيرستان ) تا زماني که ديدم اين سکوت و احترام داره منو از مسير روياها و خواسته هام دور ميکنه . نذاشت برم دانشگاه ، چون به نظرش محيط دانشگاه بده و آدم عاقل نبايد خودشو در معرض گناه قرار بده ( توجه داشته باشيد که ايشوون خودش دانشگاه رفته ). تا اين مرحله زندگيم اطرافيانم خيلي متوجه گذشت هاي ريز و درشت من نشده بودن ، ولي يه رشته ي خوب ، دانشگاه سراسري ، تهران و سکوت من در مقابل مخالفت پدرم توجه همه رو جلب کرد ، هر جا ميرفتيم همه با پدرم بحث مي کردن شايد راضي بشه ، ولي اوون مثل هميشه مغرور ، با حس پيروزمندانه اي ، بدون توجه به احساسات من ، همه رو نا اميد کرد . هيچ وقت نخواست بفهمه که تو دل من چي ميگذره . از اوون به بعد خيلي ملموس ترحم اطرافيانم رو حس کردم ، ميشنيدم که پشت سرم چه حرفايي ميزنن ( دختر بيچاره با اين همه هوش و استعداد زير دست چه آدمي افتاده و .... ) به تدريج نا بود شدم . باور کنيد من آدم ضعيفي نيستم ، آستانه ي صبر هر آدمي يه اندازه اي داره . شما نمي دونيد چه قدر سخته گذرووندن زندگي با اين فکر که تو ميتوني اما نميذاره . کم کم هدفمو گم کردم و اين بي هدفي و سردرگمي باعث شد کاري رو انجام بدم که اوون موقع هم ميدونستم اشتباهه . با پسري آشنا شدم که خدارو شکر آدم بدي نبود و از خلا ً عاطفي من سو استفاده نکرد . قراره ازدواج گذاشتيم ، هر وقت حرف خواستگاري مي زد با مخالفت شديد من مواجه مي شد . چيکار بايد ميکردم؟ ميومد خواستگاري که چي بشه ؟ که با ازدواجمون مخالفت بشه چون من خيلي خوشگلم و هر مردي لياقت منو نداره ، چون اوون خيلي پولدار نيست و نميتونه يکي يدونه ي باباشو خوشبخت کنه و .... ( البته بگم که من از اولش همه ي مشکلاتي که سر راه ازدواجم بود رو برايه اوون بنده ي خدا توضيح داده بودم و اوون با علم به شرايط من اصرار کرد و خواست بهش اجازه بدم سعي شو بکنه .) از اول تا آخر آشنايي ما 4 ماه طول کشيد . 
پدرم متوجه رابطه ي پنهاني ما شد و تازه از اينجا دردسراي زندگي من آغاز شد ، تمام آزادي هام ( که خيلي اندک بود ) ازم گرفته شد . حساسييت هاي بيشتر ، با من قهر کرد ، توهم هاش شروع شد . به خاطر مامانم از اوون پسر گذشتم ، خيلي سعي کردم طوري از زندگيش بيرون برم که زياد ضربه نبينه اما ميدونم که چندان موفق نبودم . اوون بيشتر از من عذاب کشيد ، من اولين باري نبود که در مورد خواسته هام شکست مي خوردم ، هر چند که تلخترين شکستم بود اما پذيرفتم . اما اوون چي ؟ اميدوارم منو بخشيده باشه . 
ديگه من يه دختر 19 ساله بودم با يه شکست عشقي ، يه عالمه عذاب وجدان ، يه پدر تلختر از هميشه و مادري که ديگه حاضر نبود از من حمايت کنه . خيلي طول کشيد تا مادرم متوجه فشاري شد که برايه شوونه هاي من خيلي زياد بود . منو بخشيد ولي ديگه هرگز بهم اعتماد نکرد . 
به يه آدم ديگه تبديل شدم ، حتي دلم نمي خواست راجع به خودم فکر کنم ، تا قبل از ماه رمضان امسال که تصميم گرفتم کمي زندگي کنم . دوباره به باورهام برگشتم . حالم خيلي بهتر شد . قرار شد ديگه خواستگار راه بديم که اي کاش هيچ وقت راه نمي داديم . يکي از خواستگارا ( که قبلا ً ماجراشو براتون گفتم ) هم خانواده ي محترمي داشت ، هم خودش آدم منطقي و خوبي به نظر ميرسيد . و يه داستان تکراري که من موافقم و پدرم مخالف . جواب منفي داديم ولي اوونا قانع نشدن و ظاهرا ً تصميم ندارن دست بردارن . برام مهم نيست چي پيش مياد ، فقط دعا ميکنم ديگه اين ماجرا تموم بشه . ديگه تصميم ندارم ازدواج کنم . اگه قراره هر کسي رو که من بپسندم پدرم نپسنده ، چرا خودمو درگير کنم ؟ 
چند نفر رو نديده رد کردم . حالا يه موردي پيش اومده که نمي تونم راه ندم ، نتونسنم دليلي پيدا کنم . خيلي نگرانم . مي ترسم ، نمي دونم بايد چي کار کنم . مي ترسم مرتکب اشتباه بشم .  
خواهش مي کنم کمکم کنيد . خيلي درمانده شدم . احساس بدبختي ميکنم . 
ببخشيد که طولاني شد .
شهاب مرادی : سلام/ اگر با همین پدر و افراد خانواده جلسات خانوادگی را تشکیل دهید و از موضوعات کوچک و معمولی شروع کنید تا موضوعات بزرگ و مهم مشکل ارتباطی شما حل میشود یا حل آن آسان میشود.
برای دفاع از خودتان و اهدافتان (مثلا تحصیل در دانشگاه؛ که اصلا و به هیچ وجه گناهگاه نیست و البته اگر کسی بخواهد گناه کند حتی در مسجد هم گناه می کند و مسجد هم برای او جای امنی نخواهد بود) می بایست با رعایت ادب و تواضع با پدر و مادر حرف می زدید و منطقا دلایل تحصیل خود را بیان میکردید. یا دلایل ازدواج و انتخاب خواستگار را و محترمانه از آنها دلایل مخالفت و ردشان را می خواستید.
شما هیچ خواستگاری را بدوا رد نکنید و مانع آمدن هیچ خواستگاری نشوید.
ولی پس از بررسی گفتگو ومشاوره نظرتان را اعلام کنید مثبت یا منفی.
گناه پناهگاه امن و ایمنی برای هیچ کس نبوده و نخواهد بود.
فطرس12
از تهران
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:19
با سلام وآرزوي قبولي عبادات حاجاقا من تقريبا از لحاظ درسي وضعيت مناسبي ندارم در حالي كه تلاشم خيلي زياد است ودر ضمن از لحاظ ديني هم خدا رو شكر هم در يك خانواده مذهبي هستم وهم به اعمال و رفتار خودم اطمينان دارم با اين توصيفات اين سوال براي من به وجود آمده كه مگر ما يك جمله معروف در مورد بركات خدا نداريم كه ميگه از تو حركت از من بركت ولي من دچار اين تعارض شدهام چرا من با وجود تلاشم هيچ بركتي نمي بينم در حالي كه كساني كه حتي خدا روهم قبول ندارند با تلاش كمتر هم نمرات خوبي ميگيرن؟با تشكر
شهاب مرادی : سلام/ نوع حرکت شما را با نتیجه می توان چک کرد
به جای گلایه از خدا و منت گذاشتن
ضمن یادگیری مهارت های بهتر درس خواندن ،بیشتر بخوان.
فريادبيصدا
از تهران
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:44
من متاسفانه هيچ موقع فرصت نكردم سخنراني هاي حضرتعالي درباره ازدواج رو ببينيم ازچه طريقي ميتونم دسترسي پيداكنم؟خواهش ميكنم زودتر جواب بديد .
شهاب مرادی : سلام/ شرکت سروش سیما
سارا
از برمودا
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:17
سلام 
...راهنمايي كنيد.خواهشمندم سوالم را نمايش ندهيد ممنون
شهاب مرادی : سلام/ "فرار" انگیزه مناسبی برای ازدواج نیست.و توصیه نمی شود.
اگر خواستگار در مسایل شرعی و اعتقادی با شما تناسب ندارد با او ازدواج نکنید.
در مورد مشکل:رعایت حجاب و وقار و حفظ رفتار رسمی و برخورد و گفتگوی حداقلی بسیار به شما کمک می کند. به او اجازه ندهید حتی تصور آن معصیت را کند
اگر وضع بهتر نشد موضوع را با مادرتان در میان بگذارید.
ريحانه رضوي
از قم
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:17
سلام من خيلي حرف باهاتون دارم اما تو اولين پيغام فقط سوال و خواهش رو ميگم اول اين كه دقيقا چه روزهايي در برنامه مردم ايران هستيد؟ 
و اين كه ما را راهنمايي كنيدكه چه طور بفهميم طرف مقابل صفت انتقاد پذيري و امثال اين را دارد و يا صفت بد بيني و غيره را ندارد
شهاب مرادی : سلام/ معمولا دوشنبه ها و در قسمت برنامه ها در صفحه اول سایت می نویسم.
در گفتگو های فعال وبا  بیان نظرات و چک کردن عکس العمل فرد نسبت به نقد
جاماسپ
از طهران
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:17
با عرض سلام و احترام، 
من هيچ الگوي خوبي براي رفتار صحيح با همکلاسان دختر در دانشگاه نميابم. 
در رشته ما 15 پسر و 50 دختر تحصيل ميکنند و تعامل با ايشان اجتناب ناپذيرست. 
بنده واقعاً دنبال راهي ميگردم. 
باتشکر
شهاب مرادی : سلام/ رابطه شغل مدار با رعایت عفاف، حجاب و وقار طرفین.
یعنی رابطه لذت جویانه یا با قصد ریبه و ... نباشد
محمد
از کرمان
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 04:17
ميخوام کارم مثل شما باشه چيکار کنم
شهاب مرادی : سلام/ گام اول طلبه شو. ان شاءالله شما خادم خوبی بشی
1122
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 20:35
سلام،اقاي مرادي شماموقعي که در کرمان بوديد من پشت سرشماخيلي غيبت کردم،اين پيام فرستادم که ازشماعذرخواهي کنم انشاالله منو ببخشيد.
شهاب مرادی : سلام/ یاعلی .بخشیدم. ولی چرا غیبت؟!
 غیبت دون شأن شماست. غیبت گناه خطرناکی است و با تهمت و بدگمانی همراه میشود و...
 اگرغیبت شما از واعظی، مانعی برای شنیدن و هدایت دیگری بشود، کار سخت می شود و... احتیاط کنید.
حسيني
از قم
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 20:28
سلام و تشکر فراوان از آموزش مهارت خوب گوش دادن 
 
نقطه قوت بحث ده دقيقه اي شما مثل هميشه، تعريف اسلامي و از مهارت ها وضرورت هاي زندگي است  
چون منابع آموزش مهارت هايي از اين دست معمولاغربي است و تفکيک پايه هاي مادي اش از نگرش اسلامي توانمندي مي طلبد و احتياط  
فقط خواهش مي کنم منبع هم معرفي کنيد
شهاب مرادی : سلام/ در حال نوشتن هستم ولی هنوز کار داره. التماس دعا
مسلم
از اصفهان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:04
سلام اقاي مرادي.خيلي مخلصيم.هنوز جوابمو ندادند.منم زنگ نزدم.(1ماه ميشه)ميخوام برا ي روز مهرو محبت يه قران بفرسم براش. خوبه؟ ممنون.به اوميد ديدار. يا علي.
شهاب مرادی : سلام/ نه، بهتره منتظر پاسخ رسمی و قاطع او باشی و فعلا ابراز علاقه نکنی.
par
از kr
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:06
baz ham salam. ltfan soala mara nanevisid fachat rahnmaiy konid .omidvaram amantdar bashid.awal koda va bad omid ba shoma .  
ya hagh.
شهاب مرادی : سلام/ لطفا فارسی بنویسید پیام قبلی را نتوانستم بخوانم.
شيپورچي 2002
از تهران اسلامشهر
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:57
با عرض سلام خدمت آقاي شهاب مرادي ببخشيد يکي از آشناهاي بنده که يه دختر 13 ساله است مي گويد به خدا شک کرده ام مثلا وقتي فکر مي کنم که خدا کي به وجود آمده و کي از بين مي رود يا خدا تا کي هست او ميگويد سر درد ميگيرد استرس دارد دودل است همين امر باعث شوده بين ما کودرت پيش بيايد لطفا مرا رهنمايي کنيد چون کسي جواب مرا نداده وخودم هم نمي توانم اين مشکل را حل کنم با عرض تشکر
شهاب مرادی : سلام/ هرچند این سوال ها عقلی است ولی اشتباه است و به سوال اشتباه نباید پاسخ داد! (معمولا بچه های سوالات اشتباه را زیاد می پرسند که کمتر تجربه موفقیت دارند در کنار پاسخ و راهنمایی آنها را در کسب موفقیت کمک کنید.)
خدا واجب الوجود است پس اگر بگوییم از کجا آمده یا کی آمده این سوال غلط است.
چرا سوال غلط ایجاد می شود چون اطلاعمان از موضوع سوال کم است .
یکی از صفات خدا ازلی بودن است
سوال های درست و بهتر را موقعی می توانی بپرسیم که از آن اطلاع نسبی پیدا کنیم.
شما به این سوال من پاسخ بده:"چه کسی مسیر حرکت هواپیما ها را در آسمان ریل گذاری  کرده؟ وچه کسی چرخ های آهنی آن را  ساخته؟" چرا کسی به سوال من جواب نمی دهد؟!
پاسخ: این سوال ها غلط است.
اگر هواپیما روی ریل حرکت کند دیگر هواپیما نیست قطار است! یکی از صفات هواپیما این است که روی هوا حرکت کند (صفت ثبوتی)
در این مثال یکی از صفات هواپیما "چرخ آهنی نداشتن" و"روی ریل حرکت نکردن" است.(صفت سلبی)
یکی از صفات سلبی پروردگار این است که از جایی نیامده، کسی او را نزاییده و کسی او را خلق نکرده و...
وحيد
از كرمانشاه
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:45
با سلام و تشكر از شما بابت جوابگويي به سوالات و حل مشكلات 
بنده پسري 22 ساله هستم كه بمدت 2 سال در محيط چت با دختري 20 ساله در ارتباط بودم. 
الان بمدت 2 ماه است كه از طرف بنده رابط به پايان رسيده است. 
مشكل بنده اين ميباشد كه با اينكه در مدت آن 2 سال نه ايشان را ديده ام و نه صدايشان را شنيده ام نميتوانم فراموششان كنم. 
از شما تقاضا مندم مشكل بنده را حل نماييد و بگوييد چكار كنم. 
ميدانم اين مشكل فقط مختص من نيست و ديگر دوستان هم مشكل مشابه دارند. 
آرزوي موفقيت و دعاي خير براي جنابعالي را دارم.
شهاب مرادی : سلام/ 2 ماه کم است و اگر تلاشی برای به خاطر سپردن او و به یاد داشتش نداشته باشی، به مرور فراموش می شود.
چت برای آشنایی و رابطه پسر و دختر مضر و مخرب است. کو گوش شنوا؟!
ف.مصري
از ايران
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:43
با عرض سلام و خسته نباشيد .رسيدن بخير اميدوارم که سفر کرمان به خوبي گذشته باشه.ميخوام از شما باز هم به خاطر جواب دادن به پيامم تشکر کنم .بي نهايت متشکرم و 22 بهمن رو به شما و تمام هموطنان غيورم تبريک ميگويم .يا حق.
شهاب مرادی : سلام/ سلامت باشید. متشکرم.
محمد ناجيان
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:22
در مورد ارتباط سالم بدون انحراف (ارتباطي بيش از ارتباط روزمره با همکلاسي)بايک دختر که از همان اول به او بگوييم و بداند قصد ازدواج نداريم مانند دوستي صميمي با يک پسر آيااشکال داردو در زندگي حال ويا آينده ميتواند مشکلي ايجاد کند
شهاب مرادی : سلام/ بله!اشکال دارد.
با توضیحی  که دادید معلومه خیلی هم سالم! نیست.
مسعودرامين
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:22
باعرض سلام... 
قربان فقط برام بنويسيدباچه کساني نمي توانيم ازدواج کنيم درخانه شهرگفتيدنوشتم ولي من پيدانکردم.
شهاب مرادی : سلام/ يك نه . براي موفقيت و سعادت (با این افراد ازدواج نکنید)
سحر
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:22
سلام .من تا حالا شما رو نمي شناختم وقتي اومديد کرمان من در جلسات شما از طريق دوستم شرکت کردم وبسيار استفاده کردم ممنون که به شهر ما اومديد ما رو خوشحال کرديد وخوشحالم که شما رو شناختم با تشکر
شهاب مرادی : سلام/ یاعلی
مجدالدين معلمي
از قم
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:09
شيخنا.سلام. دلم براتون تنگ شده کاش فرصتي مي شد دوباره دور هم جمع مي شديم .کرمان رفتيد به اون رفيق دوست داشتني تون [امیر] سلام برسونين 
موفقيت روزافزون شما ارزوي ماست
شهاب مرادی : سلام/ من هم مشتاق دیدارشماهستم و دعاگو.
حامد
از شاهرود استان سمنان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
با عرض سلام و خسته نباشيد 
 
چطور مي توان شما را براي سخنراني دعوت کرد؟ 
 
با تشکر
شهاب مرادی : سلام/ ضمن سپاس ، برای دعوت از طریق کسی اقدام بفرمایید که شما را بشناسد و من هم او را بشناسم .
محمدرضا
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
توجه بعضي اسمها رو اولشو نوشتم چون مسئله خانوادگيه! 
باسل م خدمت شما جناب حجت الاسلام مرادي 
من محمدرضا هستم يکي از مستمعين کلاس شما در کرمان (يک همسر خوب براي يک زندگي خوب). 
ما يه خانواده 13نفري وازلحاظ مذهبي معمولي (نه زياد مذهبي ونه زياد و بي دين) هستيم. 
مادر و پدربيسوادم که چهل ساله با هم دارن به بدبختي زندگي ميکنن وتقريباً يازده نفر ديگه که به شرح زير ميباشند  
محمدرضا 20،من22،ملي24،مهد26 ،مره28،مج30،معصو32 ،مهي 34،مهر37،مهن38ومه 40ساله. 
من آخرين فرزند خانواده ام و در يک خانواده نابسامان بزرگ شده ام ، ديگه خودتون بفهمين پدر معتاد،برادرهام همينطورو.... 
تا هفت سال پيش وضعيتمون خيلي بد بود ،ولي م به لطف خدا ومعجزه ي معتادان گمنام خودشواز بنداعتياد خلاص کرد والان ازيک بچه 7ساله پاکتره(ولي هنوز مجرده)، ولي مه هر کار کرد نتونست وتا36سالگي بيشتر دوام نياورد وچهارسال پيش به خاطراعتيادش فوت کرد و دختر و پسرشو يتيم کرد ، خواهرم مره هم که خودشو ته خط زندگي ديد يه سال بعد از داداشي خودشو فداي ما کرد. 
الان که دارم با شمادرميون ميذارم خدا رو شکر مج هم که بعداز ازدواج معتاد شده بود دوساليه که به لطف خدا پاک شده واز مرگ نجات پيدا کرده و توشهرستان زندگي ميکنه. 
2تا ازخواهرام هم خيلي وقته ازدواج کردن ودوتاي ديگه هم دو سه سال پيش شوهر کردن .  
ولي پدرم با اين همه اتفاق بد و خوب که تو زندگيمون افتاده هنوز هموني که بوده هست ومثل اينکه خيال عوض شدن هم ن[ناقص ارسال شده]
شهاب مرادی : سلام/ پیامتان ناقص ارسال شده.
ولی این یادداشت را بخوان و اگر مطلبی بود مجدد برایم بنویس: نیلوفر
زهره شمسي پور
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
سلام از حضور شما در شهر کرمان بسيار متشکريم و براي شما و خانواده محترمتان از خداوند طلب خير داريم
شهاب مرادی : سلام/ متشکرم.
ياسمن
از ا.غ
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
سلام خسته نباشيد همه خانواده ما خدمتتون ارادت داريم
شهاب مرادی : سلام/ یا علی
ميثم2000
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
سلام.حاج آقا واقعا خسته نباشيد.برنامه شما در کرمان براي جوانان مجردخيلي جذاب بود.خدا قوت و يا علي.
شهاب مرادی : سلام/ الحمدلله،
حُـسن مشارکت و همراهی شما در مباحث هم قابل تقدیر است.
ميثم
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
سلام آقاي مرادي  
 
من کرماني هستم و مي خوام بگم متشکرم که به کرمان آمديد . من در جلسات شما شرکت کردم و در رديف اول هم نشسته بودم تقريبا چند نفر آنطرفتر از مصطفي که مرتب سئوال مي پرسيد . از سخنان شما برام اين سئوال پيش آمد 
که چطور هم ميشود به همسر عواطف نشان داد و هم به او  
نگفت دوستت دارم . چون خود شما گفتيد يک مرد به همسرش مستقيم نبايد بگويد دوستت دارم
شهاب مرادی : سلام/ عرض کردم انحصارا با زبان نگویید بلکه با رفتار و کردار ابراز علاقه کنید.(در مورد بیان علاقه به همسر از جانب مرد روایت هم نقل شده و مستحب است.)

 
حسين کياني
از شيراز
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
سلام عليکم باعرض ادب محضر ارزشمندتان .دوست داشتم فرصتي دست بدهد تا از نزديک شمارا زيارت کنم اما مجال نشد.
شهاب مرادی : سلام/ در خدمتم.
red.rose
از esfahan
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 18:21
سلام  
در کتاب (ر... ) خواندم که براي اطلاع از اينده بايد در نيمه شب نماز خواندومن هم براي ديدن همسر اينده اين کار را انجام دادم .اما اين نماز را نزديک صبح خواندم ونتوانستم نماز صبحم را بخوانم از اين رو به اين خوابي که ديدم شک دارم نمي دانم ان را باور کنم يا نه؟
شهاب مرادی : سلام/ لا یعلم الغیب الا هو.
هر کتابی معتبر و محترم نیست.
بي نام
از همه ايران سراي من است
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:13
سلام خسته نباشيد آقاي مرادي شما بهتر است در برنامه ي مردم ايران سلام اصلا شركت نكنيدچون اولا هميشه شما دير مي آيد ثانيا وقت برنامه خيلي كمه تا آدم مي ره بفهم كه موضوع چيه برنامه يا تمام مي شه يا وارد يه بحث انحرافي مي شه . نكته دوم اينكه وقتي بحث از معنويات تمام شد از مادياديات حرف بزنيد چون كه امروزه اين مساله واقعا مهمه يه جواني كه مثلا ماهيانه 300000 تومان پول مي گيره چه جوري مي تونه يه زندگي را واقعا بچرخونه حتي اگه آدم خيلي قانعي باشه تصور كنيد چقدر پول اجاره خونه آب و برق ... الا ماشاالله يا حداقل به مسولين بگيد بابا اين وامي را كه ميدهيد 1ميليون 2ميليون كجاي اين زندگي راست وحسيني مي گيره بيايد به جوانها خونه بدهيد حداقل 7سال اول زندگي تا جوان بتونه يه كم خودش جمع كنه چقدر زندگيها كه فقط به خاطر مسائل مادي داره از هم پاشيده مي شه يا علي
حسين انجم شعاع
از کرمان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 18:11
با سلام . از اينکه به ديار کريمان تشريف آورديد از شما تشکر مي کنم . اميد است که خداوند متعال دست شما را بگيرد ... يا علي
ف.م.55
از يزد
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 18:21
با سلام.حاج اقا يكي از اقوام من در يزد در شهريور ماه مراسم روضه خواني برگزار ميكنند.ممكنه از شما دعوت كنم تا مجلس ما رو مزين كنيد و تشريف بياريد؟با تشكر
f66
از تهران
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:04
سلام  
واقعا خسته نباشيد 
جسارته ولي مي خواستم بگم عكسي كه از خودتون روي سايت گذاشتيد خيلي جالب نيست و يه جوريه اگه ميشه يه عكس ديگه تون رو بذاريد
نفيسه
از iran
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 18:22
کماکان منتظر جواب شما هستم!! 
با آرزوي سلامتي شما راهنماي گرامي.
ح خدري
از تهران
لينك
امضا شده : 22 بهمن 1386 ساعت 18:22
سلام 
دوست گرانقدرم، 
يکي از اساسي ترين اهداف پيامبر اسلام ،اوليائ دين و فقها، سعي در تطبيق همه جانبه تعاليم عاليه دين مبين اسلام بازواياي مختلف زندگي فردي و اجتماعي انسانها ميباشد، 
در هر دوره اي که مردم سعي در تطبيق امور زندگي خود و آئين اسلام نموده اند ودر اين راستا علاوه بر تلاش از راهنمائي وکمک بزرگان ديني بهره گرفته اند، 
اثرات مثبت و نشانه هاي سعادت وموفقيت در تمام شئون زندگي ايشان ،نمود يافته است. 
در اين راستا نقش کساني که با آگاهي وشناخت صحيح وبدور از هرگونه اغراض دنيوي ، با راهنمائي و مشاوره ، بالاخص با ارائه روشهاي عملي و اجرائي به علاقمندان به زندگي به شيوه زندگي اسلامي و انساني کمک نموده اند، بسيار ارزشمند، ارزنده و ضروري است. 
 
نظر به وجود نعمتهاي خاصي که خداوند به شما داده است (شناخت وآگاهي نسبت به آئين و مفاهيم ديني - ايجاد تمايل و رغبت در ارتباط مردم با شما) شايسته است با برنامه ريزي بسيار هوشمندانه وهدفمند ، توام با بهره گيري از تمامي امکانات و دستاورد هاي علمي و روشهاي مدبرانه، نظامي را طراحي و پياده سازي نمائيد که ثمره آن اثر گذاري در زندگي روزمره مردم در جهت تطبيق هرچه بيشتر آن با نگرش وبينش اسلامي و حرکت جامعه به سوي تصفيه باور ها و اعتقادات ، و از همه مهمتر جلو گيري از رسوخ ورخنه باورهاي ديگر مکاتب به جاي پاسخ هاي همه جانبه اسلام به نيازهاي وجودي بندگان خداباشد، آنهم در دوره اي که سعي دشمنان قسم خورده اسلام، در جهت جايگزيني باورهاي غلط و ناروا به جاي تعلقات فطري بشر به خداپرستي وآزادگي ، بسيار مغرضانه ، ريشه اي و برنامه ريزي شده و مخرب است. 
براي تحقق اين مهم اقداماتي لازم است که انشاا... در فرصتي ديگر و البته در صورت تمايل شما به آن خواهيم پرداخت.
محمد
از اصفهان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:05
دوست دارم آقاي مرادي
وحيد کريمخاني
از تهران
لينك
امضا شده : 27 بهمن 1386 ساعت 00:37
حاج آقا سلام 
اگر خدا قبول کنه ما در ايام محرم مراسم سوگواري در منطقه نياوران برپا ميکنيم و به دليل فقر مدهبي که دراين منطقه وجود دارد نياز به دعوت از يک روحاني براي سخنراني داريم آيا حضرتعالي امکان اينکار يا معرفي ما به حاج آقا نقويان و يا حاج آقا انصاريان را داريد يا خير؟
شهاب مرادی : سلام/ شرمنده
محمد 4337
از شيراز
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:08
براي دعوت جنابعالي به شيراز چكار كنيم؟
ضحي
از ري
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:18
سلام آقاي مرادي. من هر روز ميام ببينم جوابي برام گذاشتيد يا نه ولي چيزي نيست. مي خوام مطمئن شم پيام هاي قبليم به دستتون رسيده. اگه نرسيده دوباره بذارم. 
مؤيد باشيد
نصف النهار مبدا
از اصفهان
لينك
امضا شده : 21 بهمن 1386 ساعت 19:19
سلام اقاي مرادي خوب هستيد . 
گاهي دلم واقعا برا خودم ميسوزه . 
ميدونم اين دفعه ديگه جواب پيام منو ميديد ...!!! 
خواستم بگم به خاطر همه ي زحمتي كه ميكشيد ممنون...!
س.خ
از تهران
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 19:10
سلام حاج آقا از اينكه جوابمو ندادين ناراحت نشدم!ميخواهم يه سوال ديگه بپرسم.من مدتهاست كه فكر ميكنم خدا نظر ويژه اي به من داره!هميشه سعي داره كه كمكم كنه بعضي وقتها فكر ميكنم منو بيشتر از بقيه دوست داره ايا با اين طرز تفكر به زندگي ادامه دادن درسته يا اينكه نبايد خودمو از بقيه جدا بدونم. البته اين موضوع باعث شده كه من كمتر گناه كنم چون ميترسم خدا ديگه دوستم نداشته باشه.ياعلي
شهاب مرادی : سلام/ خدا مراتبی از مهربانی اش عمومی است(رحمت رحمانیه) و مراتبی از رحمتش خصوصی و ویژه(رحمت رحیمیه). چه اشکالی دارد که شما قدردان مهربانی های خدای رئوف و رحیم باشید.
حميد
از فعلاً دانشجو ام. اقامت خانو
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 13:56
سلام خدمت جناب آقاي مرادي؛ 
من اهل يکي از روستاهاي شمال غرب کشور و سنّي مذهب مي باشم در يکي از شهرهاي جنوبي کشور دانشجوي تحصيلات تکميلي مي باشم و از نظر شغل و درآمد هم، مشکلي خدا را شکر ندارم. 
راجع به ازدواج با خانمي با اصالت يزدي و ساکن مشهد مقدس و شيعه از خدمتون راهنمائي مي خواستم: 
با ايشان کاملاً هم رشته مي باشم فقط دو سال به لحاظ تحصيلي از من عقب تر مي باشند. از نظر سن هم، من 37 سالمه و ايشان 26 سالشون است. 
تنها دغدغه مان مشترک نبودن مذهب مي باشد، لطفاً مرا در امر راهنمائي بفرمائيد. 
متشکر ... 
حميد
شهاب مرادی : سلام/ این ازدواج از نظر فقهی اشکالی ندارد.
اما به دلایل فرهنگی تفاوت مذهبی و احتمال عدم موفقیت ، معمولا این قبیل ازدواج ها توصیه نمی شود.
البته فضای مذهبی و میزان پذیرش متقابل دو فامیل در این امر بسیار موثر است.هرچند تفاوت های فرهنگی شما کمی بیشتر از تفاوت مذهب است.
soha
از mashhad
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 18:58
سلام حاج آقا.حاج آقا شما كه مي گين ما بايد توي جلسه اي كه خانواده ها براي دختر و پسر مي ذارن(كاملا رسمي و شرعي) همديگررو بشناسيم من با حرفتون موافقم . كاملا متين 
اما من خودمو مي گم  
موردي كه واسه من پيش اومده قصد ازدواج و به خاستگاري اومدن رو داره  
اما مي خواد اول جواب قطعي(كه دوست داره مثبت باشه) رو از من بگيره  
بعد به طور رسمي اقدام كنه . 
پسر خوبيه اما با 4تاsmsكه نميشه واقعيت وجودشو شناخت . 
تو خانواده من اينطوريه كه اگه مادر و پدرم پسري رو قبول كنن(از همه لحاظ - يعني جواب اونا قطعا مثبت باشه )اجازه ميدن كه پسر به خاستگاري بياد وگرنه اصلا توي خونه راهش نميدن و به منم اصلا نميگن . 
حالا به اينا كار ندارم مي گم اگه بهش جواب مثبت بدم مي ترسم وقتي توي اون جلسه كه با هم صحبت كنيم اون معيارايي كه مي خوام رو نداشته باشه - شايدم واقعا داشته باشه - اما اومدن اون تنها وقتيه كه من بهش جواب مثبتو بدم واز همين مي ترسم كه اگه بياد نتونم باهاش كنار بيام . از طرفي هم اينقدر روم تاثير گذاشته كه نمي تونم هم بهش نه بگم . 
ببخشيد كه وقتتونو گرفتم 
البته شايد به نظر شما و خيلي ها اين موضوع بچگانه و خنده دار باشه اما براي من خيلي مهمه  
ممنون مي شه راهنماييم كنيد 
بازم تشكر 
با سپاس فراوان 
اجرتون با آقا امام حسين(ع) و حضرت رقيه(س)
شهاب مرادی : سلام/ اصلا به او پاسخ قطعی و وعده ی ازدواج ندهید.
رابطه اس ام اس را قطع کنید. تا قبل از عقد باید رابطه رسمی و غیر پنهان باشد!

نکته:
دختر و خانواده دختر "اجازه آمدن پسر و خانواده اش به خواستگاری" را می دهند،نه قول ازدواج!
وعده ی ازدواج بماند پس از جلسات گفتگوی پسر و دختر و پس از مشورت آن دو با خانواده اشان
فاطمه
از تهران
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 18:21
سلام آقاي مرادي  
نميدونم مطالبي که به شما مفرستيم چه شرايطي بايد داشته باشد که شما جواب بدين من 2 بار براتون پيام گذاشتم..اما جوابي نداشتم اما حتي اگر جوابي هم نداديد باز برامون عزيزيد...التماس دعا و يا علي...
شهاب مرادی : سلام/ گزینشی پاسخ نمی دهم .لطفا صبر کنید .شاید امروز به 45% پیام ها بیشتر پاسخ ندادم. شرمنده
123
از تهران
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 18:21
سلام واقعا خسته نباشيد
شهاب مرادی : سلام/ درمانده نباشید.سلامت باشید.
مجتبي عليجانيان
از اصفهان
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 14:14
سلام آقاي مرادي بار سوم است که پيام مي دهم اما چوابي در کار نيست البته متوجه شدم که ايميلي که گذاشته ام از طريق ياهو بسته شده اگه به خاطر اينست که جواب نمي دهيد بگوييد تا عوض کنم مچکرم خدانگهدار
شهاب مرادی : سلام/ پاسخ دادم.
s_110
از اصفهان
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 14:12
""خواهشا در سايت نگذاريد."" 
حاج آقا سلام، خسته نباشيد.درد دلي داشتم، 
جواني ام22ساله که جواني ام شده 7 سال تنهايي، تنهايي که از اوايل دبيرستان به خاطر افراطي گري هاي ديني با از دست دادن دوستانم شروع و تاکنون (ترم آخر دانشگاه) ادامه دارد. در سالهاي آخر دبيرستان فشارهاي شديد روحي (ناشي از تنهايي)موجب افت شديد معنوي و بلاخره ارتکاب گناه ... و گرفتاري در آن شد. در اثر نداشتن همصحبت، روز به روز از نظر روابط اجتماعي نزول کرده و اين موضوع ، يافتن دوست خوب را مشکلتر نمود. هر چند با افرادي نيز شروع به رابطه دوستي نمودم وليکن پس از مدت کوتاهي متوجه مي گشتم که روي خوش نشان دادنشان تنها براي حل مشکلات خودشان(درسي، علمي،مالي) بوده که اين موضوع بر شدن فشارهاي روحي مي افزود.به نحوي که زندگي ام شده بود: 
"عهد بستن به ترک گناه_تزريق اميدواري به خودم_سرخوردگي و افزايش فشارها_گناه_عهد جديد_..." و به دنبال آن کاهش بازده فکري و ... که جهت پايبندي به عهدم توسلات مختلفي نيز داشتم.  
تا اينکه امسال در عاشورائيان با شما آشنا شدم. 
در محرم تصميم جدي بر متحول شدن گرفتم ولي آنچه از آن ميترسم تنهايي _ گناه و .... است. لذا مي خواهم بپرسم:1-آيا خداوند برايم تنها بودن را مقرر کرده و بايستي آن را بپذيرم؟ و يا 2-مشکل در جايي ديگر است و بايد از تنهايي رها شوم؟ 
خيلي ممنون، التماس دعاي شديد!!
شهاب مرادی : سلام/ ظاهرا تنها ماندن شما در خانه یکی از عوامل جدی گناه است،پس تدبیری کنید که کمتر تنها بمانید مثلا از کتابخانه برای درس خواندن استفاده کنید. برای نماز به مسجد برویدو...
پاسخي به چند سوال
ترنم مددي
از تهران
لينك
امضا شده : 12 بهمن 1386 ساعت 14:12
سلام ... 
من براي جستجو دچار مشکل شدم ، مي خواستم ببينم تمام پيام هاي که پاسخ ميديد توو همين صفحه پيامهاي شماست ؟  
التماس دعا
شهاب مرادی : سلام/ بله همه در همین بخش منتشر میشه.
 
رسول الله(ص) :

"انَّ من موجباتِ المغفرة بَذلَ السَلام
و حسنَ الکلام"

یکی از موجبات مغفرت ، سلام کردن و سخن نیکو گفتن است.