01 آذر 1387 ساعت 22:55
صفحه اول
يادداشت ها
پیام های شما
آلبوم تصاوير
برنامه ها
جستجو
پیوندها
بازدیدکنندگان: 1145778
 

جمعا 5136 ورودي در دفتر وجود دارد.
صفحات : « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 »

نامورودی
نسرین محمدی فرزانه
از تهران
لينك
امضا شده : 16 تیر 1386 ساعت 17:17
لطفا در جلسه ای در مورد اهمیت نماز صحبت فرمایید بسیار از شما متشکرم و امیدوارم روزی بتوانم شما را از نزدیک با شما صحبت کنم.
فريبا
از بيجار
لينك
امضا شده : 14 تیر 1386 ساعت 18:21
سلام حاج اقا من صحبت هاي شما در مردم ايران سلام را مي شنوم صحبت هاي جنابعالي خيلي به درد جوان ها مي خورد كاش مي شد خود شما به تنهايي يك برنامه به عنوان جوانان داشتيد با تشكر
جواد
از شهركرد
لينك
امضا شده : 26 آذر 1386 ساعت 18:28
حاجاقا دوست داريم بدجور 
جمعي از بچه خلافاي باحال شهركرد
شهاب مرادی : سلام/ يا علي مدد
مهدی
از تبریز
لينك
امضا شده : 31 مرداد 1386 ساعت 22:19
با سلام. 
از دوران دانشجویی در تهران با کسانی دوست شدم که اکنون بعذ از گذشت چند سال از فارغ التحصیلیمان همچنان ارتباطمان برقرار است ولی مشکل آنجاست که این دوستان به انواع و اقسام فسق و فجور مبتلا هستند و از طرفی به علت سابقه دیرین و روز های خوشی که با هم داشتیم دل کندن از آنها سخت و غیر ممکن.نهی از منکر من هم به علت غوطه ور شدن آنها در گناه بی تاثیر خواهد بود.تا حالا چندین بار به تهران و منزل مجردیشان دعوتم کرده اند ولی هر بار با بهانه ایی خواسته آنها را رد کرده ام.چه باید کنم حاج آقا؟
شهاب مرادی : سلام/ قطع رابطه.
رحمان هیهاوند
از فولادشهر
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:03
احسنت به شما که کار بزرگی انجام می دهید
شهاب مرادی : سلام/ شما لطف داريد.
محمد علی
از تهران
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:04
سلام دوست عزیز. 
من مرجع تقلیدم آیت الله سیستانی هستند ولی هر چه در سایت ایشان سوال را می پرسم پاسخی ارائه نمی شود: 
اگر می شود....
شهاب مرادی : سلام/ به شك اعتنا نكنيد. از 118 تلفن دفاتر مراجع را مي توانيد بگيريد.
ملیحه
از قم
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 00:56
سلام. خدا قوت 
سوال دارم : من برای کاری استخاره کرده ام ؛ از یک روحانی بسیار با ایمان. جواب آن : چندان خوب نیست و استخارتون مسئولیت دارد. این استخاره در مورد رفتن به سرکار یانرفتن بوده است و هر کاری مسئولیتی دارد . با توجه به حرفهای امروز شمادر "مردم ایران سلام" این استخاره درست بوده یا نه ؟  
وقتی نمیتوانیم تصمیم بگیریم باید چه کار کنیم ؟ 
چون فرزند دو ساله ای 
دارم ؛ نمیدانم درست است او رادر مهدکودک بگذارم ؟ از چندین مرکز مشاوره سوال کردم، هر جا چیزی گفتند. واقعا موقعیتی هم که برای کار پیش آمده بسیار خوب به نظر میرسد و آینده خوبی دارد. 
لطفا به طور مبسوط مرا راهنمایی کنید.  
با تشکر
شهاب مرادی : سلام/ اگر انتخاب شما به دليل مشكل اقتصادي نيست بهتر است كه فعلا به تربيت فرزند مشغول باشيد. اگر نياز به توضيح بيشتري هست موارد را بنويسيد.
فاطمه عباسي
از كاشان
لينك
امضا شده : 07 تیر 1386 ساعت 18:40
به نام خدا و با سلام و عرض ادب و با تشكر از صبوريتان 
من دختري هستم 22 ساله كه در سال دوم دانشگاه از طرف يكي از همكلاسي هايم كه دو سال از من بزرگتر هستن و فرزند شهيد مي باشن تقاضاي ازدواج شد.در اون سال به علت اينكه من اصلا به اين مسئله فكر نمي كردم و با شناختي كه از خودم داشتم با اطلاع خانواده و كسب اجازه از اونها جواب منفي دادم و بهشون متذكر شدم كه من تا دو سال ديگه اصلا قصد ازدواج ندارم.ايشون از من پرسيدن كه مي تونن صبر كنن يا نه من بهشون گفتم كه تا اون موقع هيچ چيز معلون نيست چه بسا كه خودشون ازدواج كرده باشن ولي اگه خواستن كه بيان بايد جلوتر از ايني باشن كه الان هستن.و من اون موقع هم براي شناخت ايشون مثل كسي رفتتار مي كنم كه انگار تازه مي شناسمشون نه مثل يه همكلاسي 4 ساله.چون معتقدم كه ادم ها روز به روز تغيير ميكنن. و ملاك ها و معيار هاشون هم تغيير پذيرن.در عين اين كه ايشون هميشه از نظر شخصيتي براي من خيلي قابل احترام بودهاند.ولي ايشون به ميل خودشون و با گفتن اين مسئله كه من تصميم خودمو گرفتم تا الان كه 2 سال از اين ماجرا ميگذره صبر كردن.و در اين مدت من هم رفتاراي ايشونو زير نظر ميگرفتم.ما به رابطه همكلاسيمون و يا يه كم بيشتر ادامه داديم چون احساس ميكردم ايشون آدم خوبي هستن .باور بفرماييد هميشه سعيم بر اين بود كه توي روابطمون كمترين احساسي رو دخالت ندم كه بعدا پشيموني به بار بياره.با خانواده مشورت ميكردمو سعي كردم در طي مسافرت هايي كه خانوادم به محل تحصيلم يعني اصفهان داشتن حتي در جشن فارغ التحصيليم به نحوي با ايشون آشنا بشن و به من توي اين امر كمك بكنن.درست بود كه به ايشون گفتم تا دو سال قصد ازدواج ندارم ولي تو خلوت خودم به اين موضوع فكر مي كردم.تا اينكه بعد از گذشت دو سال به خاطر اينكه شناخت بيشتري از هم داشته باشيم با هدايت خانوادم با ايشون در مورد خيلي از مسائل صحبت كردم .باور بفرماييد من هيچ وقت فكر نمي كردم روزي از كسي با اين خصوصيات ظاهري خوشم بياد ولي هميشه حرف مادرم توي گوشم بود كه ظاهر خوب مال مردمه.اخلاق خوب ماله همسره.الان كه من دارم با هاتون درد دل ميكنم اين مشكلو دارم كه ايشون در حال حاضر در يكي از ارگان هاي دولتي كار ميكنند با درامدي ماهانه 300 هزار تومان.من تمام خصوصيات اخلاقي ايشون رو تا اون حدي كه تونستم بشناسم قبول دارم.ايمانشون كه از ته قلبشون مياد نه از نوك زبون.مهربوني و صداقت.ولي وضعيت ماليشون طوري نيست كه منو راضي بكنه شايد يگيد اين اول راهه ولي من از نزديك شاهد زندگي هايي بودم كه با شناخت درست از هم شروع شده ولي درامد نامناسب حتي اصول انساني رو زير سئوال برده.چون من معتقدم ادم نمي تونه عشق رو بذاره سر سفره و سير بشه.من خواستگاراي زيادي دارم كه از لحاظ مالي در وضعيت بسيا ر بهتري هستن ولي به علت نداشتن فرصت كافي نسبت به 4 سال دانشكاه نتونستم اونارو خوب بشناسم و تصميم درستي بگيرم.چون در شهر كوچكي مثل كاشان اصلا اين امكان نيست كه من اونجوري كه دوست دارم طرفمو بشناسم.الان اين مشكلو دارم با كسي كه از لحاظ انسانيت قبولش داري ولي از لحاظ مالي نه بايد چيكار كنم؟ من هيچ وقت نتونستم با يه مشاور در تماس باشم چون نه پولشو داشتم و نه اعتمادشو ولي از وقتي كه شمارو ديدم با اون ارامشي كه در حرف زدنتون دارين گفتم شايد بتونيد مشكل منو حل كنيد.ازتون خواهش ميكنم كه جوابمو بديد حتي اگه براتون مهم نبود.ممنون به خاطر اينكه صبوري كرديد
شهاب مرادی :

سلام/ اگر فقط مشكل مسئله مالي است و اگر از حمايت نسبي خانواده برخوردار است ترديد نكنيد. و به وعده ي خداوند هم اعتماد كنيد كه يغنهم الله من فضله والله واسع عليم.

فاطمه
از اسلام
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 00:56
یامن بیده ناصیتی. سلام ... دیدم نزدیکه کنکوره و منم به همه التماس دعا گفتم ، اومدم یه سر اینجام بزنم بگم حاج آقا خداییش التماس دعا ! یا زهرا(س) 

شهاب مرادی : سلام/ يا علي
مونا -1234
از بندر عباس
لينك
امضا شده : 28 خرداد 1386 ساعت 19:27
بازم سلام حاج اقا تو رو خدا كمكم كنيد كارم هر روز و هر روز گريه است و التماس و دعا به درگاه خدا . من 24 سالمه از خانواده اي متدين و خودم هم همه مسائل را رعايت مي كنم ولي مدت 2 ساله به اقايي كه اقوام هستند علاقه پيدا كردم ايشون واقعا انسان فهميده با خدا و با اخلاقي هستند علارغم ميل باطنيم با فرستادن sms با ايشون اشنا شدم و خودم رو معرفي كردم و الان به مدت 3 ماهه كه با هم از اين طريق در ارتباط هستيم ولي ايشان اصلا قصد ازدواج ندارند علاقه من به ايشون خيلي بيشتر از قبل شده تا جايي كه نمي تونم ارتباطم رو با ايشون قطع كنم حالا به قدري مستاصل شدم كه روز وشبم با گريه و التماس به درگاه خدا مي گذره تو رو خدا راهنماييم كنيد اين بار سوميه كه براتون پيام ميدم . تو رو خدا راهنماييم كنيد . چرا اين اقاييون تا اين اندازه بي انصافند و عشق و علاقه ديگران براشون بي اهميته . من خودم خواستگارايي از خانواده ها ي ابرومند و محترم دارم ولي متاسفانه فقط به اين اقا علاقه دارم و اصلا به هيچ كس ديگه نمي تون فكر كنم تو رو خدا بگيد حالا چكار كنم .
شهاب مرادی :

سلام/ فورا  ارتباطت را قطع كن  و عاقلانه و با چشم باز از بين خواستگارهاي واقعي همسرت را انتخاب كن. ادامه اين رابطه هم گناه است  و هم  خطر و ريسك  دارد. يكي از از خطرات آن كم شدن شانس ازدواج است.

زهرا
از كرج
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 00:55
سلام.من خيلي به سخنان شما اعتقاد دارم.من نازه امروز با سايت شما آشنا شدم.امروز داشتيد در مورد ازدواج صحبت ميكرديد منم با علاقه به حرفهاي شما گوش ميدادم.ميدونم شماخودتون امروز گفتيد كه مشاوره نداريد اما من خيلي علاقمندم كه در اين مورد از شما مشاوره بگيرم آخه يك مورد براي اردواج دارم كه خودمم متمايلم ولي.. 
نميدونم اگه امكانش هست منو راهنمايي كنيد كه چطوري موضوع را در ميان بگذارم و چطوري جواب بگيرم. 
واقعا ازتون ممنونم .خسته نباشيد.علي يارتون.
شهاب مرادی : سلام/ بنويسيد در خدمتم.
MARZIEH
از TEHRAN
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:04
KASH MITONESTAM BEBINAMETON.ARZESHO ZED ARZESHO BE KOL GHATI KARDAM.DARAM RO LABE TIGH RAH MIRAM.KASH MISHOD
شهاب مرادی : سلام/ مشكلتون را كامل بنويسيد.
moji
از tehran
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:05
ba tashakoor az sokhanraniyaye sho chand ta soal dashtam azatoon ke khosh hal misham beheshoon jab bedid ta mano az sar dargomi dar biyarim 
1 man kheyli say mikonam gonahi azam sar nazane vali har kari mikonam nemitoonam jelooye shahvate khodamo begiram fekr mikonid beshe karish kard? 
1 ... خصوصي...?
شهاب مرادی : سلام/ با نظر شما موافقم و حداقل يك نشانه است از سوي خداي مهربان.
محمد محسني
از اهواز زيباشهر خ شهيد دستغيب
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:05
حاج آقا چرا اهواز نمي آييد اگه مي گيد تا حالا دعوتم نكرديد عرض ميكنيم كه حالا دعوتتون مي كنيم
شهاب مرادی : سلام/ دعوت پُـرتُـكل دارد.از شما متشكرم ولي شما را نمي شناسم .
مهشید
از شیراز
لينك
امضا شده : 28 خرداد 1386 ساعت 19:28
با سلام.جناب مرادی شما در یکی از برنامه هایتان در مورد اینکه در زمان خواستگاری طرفین نسبت به هم تعهدی ندارند صحبت کردید.می خواستم ببینم آیا پسری حق داره یک سال این مراسم رو طولانی کنه و بعد بفهمه طرف مقابل به دردش نمی خوره. 

شهاب مرادی : سلام/ نه و دختر و خانواده بايد موضوع را مديريت كنند.
سیما
لينك
امضا شده : 03 تیر 1386 ساعت 18:26
با سلام و خسته نباشید 
به نظر شما دختری بخواهد با مردی که 20سال از او بزرگتر است و 2بچه دارد ازدواج کند و علاقه 2جانبه بین انها باشد و از لحاظ دیگر مشکلی نداشته باشند ایا میتوانند زندگی خوبی داشته باشند؟  

شهاب مرادی : سلام/ نه و خيلي بعيده زندگي راحتي بشود. مگر سن دختر بالاي 40 سال باشد و شرايط ويژه اي داشته باشد.اگر مصمم شديد حتما  حتما به مشاور مراجعه كنيد.
s.kh
از mashhad
لينك
امضا شده : 02 تیر 1386 ساعت 16:12
با سلام خدمت جناب آقای مرادی  
راستش بخواهید من تازه حدود 2 ماه است که برنامه شما را نگاه می کنم و جدا حرف های شما مثل دیگر روحانی ها سخت و صقیل نیست و خیلی هم ملموس است 
برای همین شما را بهترین فرد دیدم که از او راهنمایی بخواهم . 
من جدیدا و به طور همزمان در دانشگاه دو تا خواستگار دارم . هردو از شرایط خوبی برخوردار هستندولی برای من تصمیم گیری سخت است من بطور اجمالی شرایط آنها را براتون می گم و خواهش میکنم زودتر جواب من را بدهید. 
اولی فوق لیسانسش را تمام کرده و از لحاظ شغلی مشکلی ندارد فقط خانوادهاش مذهببی است ولی در مجالسشان نوار هم دارند ولی ما نه ، و وقتی این مورد را من عنوان کردم گفت برای من نوار اصلا مهم نیست و به خاطر من میگذرد و همین طور خانواده اش گرچه باید بگویم از لحاظ اعتقادی دیگر مشکلی هم نداردو پسر نجیبی است از طرف دیگر هم اینها 4 پسرند و مادرشان خیلی به آنها وابسته 
مورد دوم امسال فوق قبول شده و از لحاظ شغلی مثل مورد اول نیست ولی کار میکند و آدم با عرضه ای است 
و لحاظ مذهبی مثل خانواده ما هستند ولی مشکلی که هست وقتی با هاش صحبت کردم خیلی از خود راضی و مغرور به نظر رسید شاید چون تک پسر است  
آقای مرادی خواهش می کنم کمکم کنید من ایمان و اخلاق برام خیلی مهم است . میترسم ،نمیدونم چطوری و با چه سئولاتی می توانم مطمئن شوم 
خواهش می کنم کمکم کنید .مثل امروز به گفته خودتون من قبل از ازدواج از شما راهنمایی می خواهم. 
ممنون، خدا خیرتان دهد،التماس دعا
شهاب مرادی : سلام/ اين جا فقط سخن از سه معيار ايمان ، شغل و تحصيلات است .و تفاوت در ايمان وتناسب داشتن دو خانواده از لحاظ فرهنگي است پس اولويت با مورد دوم است البته اگر زياد مغرور نباشد پس از خواستگاري رسمي معيار هاي ديگر را بررسي كن و از زمان به بهترين وجه استفاده كن.
Sayed Salman
از Mashad
لينك
امضا شده : 21 تیر 1386 ساعت 12:40
سلام آقای مرادی چرا برنامه های شما مثل مردم ایران سلام صبح پخش میشه وقتی که اکثر کسانی که در سن ازدواج هستند در دانشگاه و بیرون منزل هستند من امروز اتفاقی زود اومدم و و تکرار برنامه رو عصر دیدم. صحبتهاتون جالب بود اما کاش تو مردم بخصوص پدر و مادر ها اثر کنه.
ف.ب
از یوسف اباد
لينك
امضا شده : 11 دی 1386 ساعت 21:06
سلام .من 17 سال دارم عاشق دنختری شده ام اما وی از من 2سال بزرگ تر است و به دانشگاه خواهد رفت وبا افراد دیگر اشنا خواهد شد و من دیگر دستم به او برای همیشه نخواهد رسید و ازدواج برای من زود است و من با خانواده ام نمی توانم با انها در میان بگزارم و به خاطر سن کمم به خواستگاری هم نمی توانم بروم و اکنون از ذهنم خارج نمی شود واو را دیگر نمی یابم که حتی دوست شوم وحالم خیلی بد است و همه ی کارها مرا به یاد او می اندازد و دیگر هیچ کاری نمی توانم انجام دهم وافسرده شده ام . چه کار باید بکنم ... التماس دعا
شهاب مرادی : سلام/ سن شما برای ازدواج و انتخاب خیلی زود است. لطفا لینک را بینید
حسین پناهی
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 02:33
سلام جناب اقای مرادی عزیز.  
تکرا سخنان شما از تلویزیون در حال پخش است . تا بحال شما را نمیشناختم . لطفی که خدا به شما کرده این است که محل رجوع مشکلات مردم شده اید ، چرا شما از دیگران جهت پاسخگوئی به مشکلاتی که به شما رجوع میشود استفاده نمیکندی ؟ که فرمودید حدود 3000 پیام جواب نداده دارید؟ تعداد زیادی روانشناس در مقاطع ارشد وبالاتر هستند که می شود از انها هم ا ستفاده کرد .  
پناهی - دانشجوی ارشد روانشناسی
شهاب مرادی : سلام/ بله نيازدارم ولي نه براي پاسخ به پيام ها  شايد اعلام كنم.
s.k
لينك
امضا شده : 02 تیر 1386 ساعت 16:12
شکوه دنیا همچون دایره ایست روی آب 
که هر لحظه بر پهنای خود می افزاید 
و در منتهای بزرگی هیچ می شود 
تا سلامي ديگر بدرود.
reza 15
از tehran
لينك
امضا شده : 25 مرداد 1386 ساعت 12:36
سلام  
من دانشجوی سال اخر هستم مدتی است که قصد ازدواج دارم وبه خانواده و اطرافیان هم گفتم که موردی رو به من معرفی کنن به دلایلی نشد در دانشگاه دختر خانومی رو دیدم به نظرم خوب امد با دوست صمیمی ام هم مشورت کردم او هم اونو میشناخت با این همه تحقیقات کردیم دیدیم مورد خوبی است قرار گذاشتیم با هم صحبت کنیم اصل صحبتی که کردم میگم تا فکر نکنین که قضیه عشق و عاشقی بوده و ... 
بهش گفتم من راه خودمو انتخاب کردم و اون راه خداست واگه کاری رو تشخیص بدم بر خلاف نظر خداست انجام نمیدم حتی اگه ناراحت بشین در ضمن ما باید هدفمون رسیدن به خدا باشه نه چیز دیگر ی بهشون گفتم مادرمو میارم با شما صحبت کنه اگه قبولتون نکرد من بدلیل اعتقادی که به تجربه مادرم دارم حرفش رو قبول میکنم که مادرم هم اونو پسندید بعد از مدتی من از طریقی متوجه مسئاله ای شدم واون هم این بود که ای دختر خانوم یک سال پیش خود کشی کرده بوده دلیلش مفصله بعد خودش هم تایید کرد و گفت که بعد از خود کشی بسیار تنها بودم و کسی منو درک نمیکرد در این تنهایی رو به خدا اوردم و اون هم کمکم کرد برداشت خود من از این قضیه اینه که اون بیشتر به خاطر صحبت های من جذب شده خدا کمک کنه بتونیم عمل کنیم بگذریم هم من هم ایشون با ادم های مختلفی مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که به درد هم میخوریم در ابتدا انتخاب ما خیلی منطقی بود  
ما زنگ زدیم منزلشون اون ها گفتن که ایشون یه خواهر بزرگتر داره تا اون نره ما اینو نمیدیم از ما اسرار و از اون ها انکار من حتی خودم با پدرشون صحبت کردم ولی مرغ اونا یه پا داره این بنده خدا هم خیلی تو خونه تحت فشاره و تقریبا شبیه به یک زندانی باهاش رفتار میشه حتی اجازه نداره با دوستاش بره بیرون و کسی هم به حرفاش گوش نمیکنه خانوادش به اون به دیده یک محکوم نگاه میکنن این بنده خدا هم میگه اخر یه روز خسته میشم شناسناممو ور میدارم میام بیرون که من با ملایمت بهش توضیح دادم که نباید این کار و بکنه و من خودم با کمک خانوادم راه حلی برای مشگل اون پیدامیکنم چون پدر من در جریان کامل قضایا هست  
ولی اون هم دیگه راه حلی به ذهنش نمیرسه از طرفی اگر من هم کم بیارم بنده خدا ممکنه کاری دست خودش بده که تلویحا به یکی از دوستاش گفته 
حالا من هم موندم چیکار کنم امیدوارم به راهنمایی شما تو رو خدا یه راه حلی جلوی پای ما بزارین  
... خیلی ممنون میشم اگه کمکمون کنین
شهاب مرادی : سلام/ ازدواج با چنين دختري توصيه نميشود.
سابقه خودکشي نقطه قابل تاملي در زندگي اوست.شما بيشتر گرفتار احساسات شده ايد و ميخواهيد نقش يک ناجي دلسوز رابازي کنيد.
اين نوع نگرش در ازدواج اغلب به نتيجه مطلوب نمي انجامد. شما مسئوليتي درقبال او نداريد.
 او بايد مشکلات روحي و خانوادگي اش را با مراجعه به روانشناس يا ايجاد تغيير در برخي از برنامه هاي زندگي حل و سپس به ازدواج فکر و اقدام کند.
درحال حاضر با اين شرايط و روحيه ازدواج به صلاح او نيست.
شما نيزبه فکر يک انتجاب قابل اتکا و مطمئن ترباشيد يا حداقل تا زماني که وضعيت روحي و رواني او مقداري ترميم شود صبر کنيد.
سعید
از تهران
لينك
امضا شده : 31 مرداد 1386 ساعت 20:38
جناب مرادی با سلام و تحیت 
در راستای مطالبی که در جلسه روز چهارشنبه 23/3/86 درباره مساجد فرمودید، بنده چندی پیش عکسها و مطالبی از مسجد "سید الشهدا" در میدان انقلاب تهران تهیه و در وبلاگم قرار داده ام که بسی جای تاسف دارد. 
http://otopia.blogf a.com/post-59.aspx 
دعوت میکنم شماهم ببینید و در آخرین مطلب وبلاگم نظر خود را درباره آن بفرمائید. به مسئولین هم اگر دسترسی پیدا کردید، درباره تخریب! و بازسای این مسجد که موقعیتی استثنایی در مرکز تهران دارد، تذکر دهید. همواره در پناه حق باشید. در این مطلب هم چند عکس دیگر وجود دارد.  
 

شهاب مرادی : سلام/ دیدم و ناراحت شدم.البته به این موضوع اشاره کردم.
Unknown
از Unknown
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 19:16
حاج اقا سلام ميخواستم نظرتون را درباره ي ازدواج با زني كه بزرگتر از مرد باشه چيه؟
شهاب مرادی : سلام/ در شرايط عادي توصيه نمي شود.
nasim
از tehran
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 19:16
salam.tashakor az rahnamae hae khob shoma
فاطمه
از مشهد
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 19:16
با سلام جناب آقای مرادی 
 
من دختری 31 ساله هستم دجار مشکلی هستم که با کسی در مورد آن صحبت نکرده ام من تعدادی از برنامه های شما را در شبکه دو سیما دیده ام و در همین حد با شما آشنا هستم خواهش می کنم اگر فرصت دارید که به حل مشکل من کمک کنید این ایمیل را جواب بدین و به من بفرمایید که به چه صورت می توانم با شما صحبت کرده و این مشکل را مطرح کنم. 
 
 
با سپاس منتظر پاسخ شما هستم.
شهاب مرادی : سلام/ مشكل را بنويسيد.
س.ز
از كرج
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 19:16
با عرض سلام  
من قبلا هم اين سؤال را پرسيدم اما از 4 ماه پيش هنوز جواب نگرفتم.ايا ميشود كه از قرآن به طور مستقيم سوال كرد؟ منظورم فال نيست.سوالهايي شبيه به اينكه مثلا نظر خدايا در مورد فلان مسئله چه كار كنم؟ من از 14 -15 سالگي به اين كار خو گرفتم و همين باعث شده كه خيلي با قرآن آشنا شوم و در مورد بسياري از مسائل حكم صريح قرآن را مي دانم. با اينحال مي خواهم بدانم آنچه كه استنباط من از جواب قرآن است صحيح است يا آلوده به وهم و خيال؟  
با تشكر فراوان از زحماتي كه مي كشيد
شهاب مرادی : سلام/ براي احكام شرعي به رساله مراجعه كنيد و براي مسائل زندگي از كمك مشاور يا نظر عقلاي فاميل بهره ببريد.
با اين مدل برخورد با قرآن موافق نيستم.
مریم محبی
از تهران
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 19:16
چگونه برای ازدواج به امام هادی متوسل شویم
شهاب مرادی : سلام/ به هر طريقي كه مي توانيد مثلا با خواندن زيارت جامعه كبيره و درخواست از آن بزرگوار وانجام نذر (هر نذري؛ مثل زيارت، اطعام در مجالس به نام ايشان مثلا شب ولادت و...)
امير درافشاني
از تهران
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:09
سلام ، من آدرس ايميل شما رو مي خواستم براي جند تا سوال در مورد خانم فاطمه زهرا (س) .
رضا کبودچشم
از آذربایجان شرقی - مرند
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:09
حاج آقا خسته نباشید صحبت های شما به من امید زندگی دادن ممنون 

شهاب مرادی : سلام/ الهي شكر.
نصیری
از شوشتر
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:09
لطفا به مقواه بحران هویتی نیز بپردازید چیزی که جامعه به وفور دیده میشه در ضمن همه مشکلات جوانان در مورد ازدواج نیست اردواج تنها یک مورد است به موضوعات دیگری هم بپردازید
شهاب مرادی : سلام/ ان شاءالله
حامد میرزایی
از اصفهان
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:08
شما موسیقی گوش می کنید ؟
شهاب مرادی : سلام/ فقط آقاي  شجريان
فائزه
از تهران
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:08
سلام؛ 
می دونید در نگاه اول و شنیدن اولین سخنان شما از تلویزیون چه فکری به ذهنم خطور کرد؟  
اینکه شما با دیگران روحانیون این خطه متفاوتید! نگاهتون به مسائل جوانان، تحلیل و بررسی دقیق مشکلات و آمال و آرزوهاشون، تحقیق و بررسی و تلاش مستمرتان برای درک آنها برایم بسیار زیبا و خوشایند بود. 
به نوعی نیاز مذهبی این قشر از مردم جامعه را به خوبی درک کردید و با بیان روشن و گرم تان ما را بهره مند می سازید.  
حاج آقا! شما روح بلندی دارید و من از داشتن چنین عالمان دینی در کشورم خوشحالم. 
برای عاقبت به خیری تمامی جوانانمان دعا کنید و از خدا بخواهید که ما را در مسیری قرار بده که جزء بنده های صالحش باشیم. 
با آرزوی توفیق روزافزون برای شما  

شهاب مرادی : سلام/ شما به من  لطف داريد . و اكثر اين آموزه ها را از همان ساير روحانيون آموختم و قدردان ايشانم.
Reza
از Tehran
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:09
سلام به نظر من تا دير نشده سوالات رو طبقه بندي كنيد! پايين قسمت درج پيام شما ميتونين چند تا موضوع رو براي select كردن تعبيه كنيد براي خودتون و ما بهتره يا علي (ع)
شهاب مرادی : سلام/ سفارش دادم انجام نشده.
ياسمين زهرا
از مشهد
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:09
حاج اقا مشهد تشريف نمياريد؟
شهاب مرادی : سلام/ (براي سخنراني) فعلا در برنامه ام نيست.
سید جواد میرخلیلی
از قم
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 03:33
سلام. از این که می بینم شما با جوانان و فعال هستید خوشحالم. یا علی
میثم
از تهران
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:10
آقای محترم ، شما مثل اینکه زبون خواهش و التماس تو کتت نمیره ، اصلاً میدونی من کی هستم که جوابمو نمیدی ؟ .... 
خب معلومه من نوکرتم دیگه :) ولی تو رو به اون تیپ قشنگت بگرد تو این پیامها 4 تا پیامی که واسه شما فرستادمو پیدا کن ، اگه میتونستم دوباره مینوشتم ، ولی چه عرض کنم که سر انگشتام تاول زده ( دروغ مصلحتی ) ، نه ولی جدی حاجی به اسم میثم عامری ، بعدشم تو چیذر ازت قول گرفتم که جوابمو میدی ، شب تولد مادرم نزدیکه ، اونجا گیرت بیارم ولت نمیکنما ! ... 
دعا یادت نره ، منم همیشه یادت میکنم .
شهاب مرادی : سلام/ سوالي به نام شما نديدم. يا علي
شادی
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:10
salam 
haj agha chera javabamo nemidin baraie chandomin bartoon pm midam migam man doost daram ba yek ba kelas ba khoda ezdevaj konam ama khastegar nadaram chekar konam man senam 20 ast dige daram naomid misham
شهاب مرادی : سلام/ خيلي براي نا اميدي زوده! اون طوري كه دوست داري همسرت باشه، هستي؟
عليه
از رو زمين خدا
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:10
سلام اميدوارم خوب باشيد من مدتي هست كه شما رو مي شناسم كاش زودتر با شما اشنا شده بودم من داراي بهترين خانواده هستم اما اگه وقت كرديد برام خيلي دعا كنيد تا بتونم خيانتي كه در حقم شده را تحمل كنم
من
از شیراز
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:10
فقط سلام 
در ضمن جنابعالی خیلی بیش از حد آرامان گرا هستید و در رویا به سر می برید . 
ليدا
از تهران
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:10
سلام ازبرنامه هاتون خيلي ممنون.همسر من خيلي به جتchat وابسته شده است...(خصوصي)
شهاب مرادی :  سلام/ گاهی اوقات افراد بدلیل اینکه خلاهایی درزندگی احساس میکنند خود را  با چیزها یا کارهایی مشغول میکنند که ممکن است حتی با افکار و اعتقاداتشان ناهماهنگ یا مغایر باشد.
شاید همسر شما که فردی با اعتقادات مذهبی است نیز نیازهایی دارد که تامین نشده است. محیط خانه را دلپذیر، شاد و سرشار از مهر و محبت کنید. با برنامه ریزیهایی مثل تدارک میهمانی تفریح سفر و... اوقات فراغت او و خودتان را به نحو مفید و مطلوب پر کنید.
با او بیشترحرف بزنید. به جای اینکه با او در این مورد بحث یا او را نصیحت کنید سعی کنید بفهمید این کار چه فایده یا لذتی برای او دارد. تلاش کنید با توجه به نیازهایش با او رفتار کنید. برای بیشتر افراد تعامل زیبا و سالم انسانی دلنشین تر و لذت بخش تر از ارتباطات مجازی است.
متولد ماه مهر
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:10
با سلام خدمت حاج آقا.به نظرم مطلبي كه در مورد استمنا نوشته بوديد بسيار تكراري مينمود.الان خيلي از جوانها به كار دست ميزنند چون از لحاظ غريزي درمضيقه هستند.خيلي ها آدم هاي مومني هستند و اصلا اهل مطالب مستهجن و ... نيستند.اما بعضي وقتها اين نياز به آنها فشار مياورد.شمادلايل زيادي براي انجام اينكار گفتيد.اما اصل كاري را بيان نكرديد.تورو خدا يه كم واقع بين باشيد.يه جوان 3سال 4سال 10 سال ميتونه تحمل كنه.ولي همه كه معصوم نيستند.بلاخره يه جايي هم آدم ديگه خسته ميشه و اين به خاطر شرايط بدنه.دست خودشون كه نيست.كساني كه ازدواج كرده اند خيلي راحت ميگن اينكارو نكنين.اما اسلام واقعا براي سركوب نيازها اومده؟ 
حاج آقا جواب اين سوالات اگه درست داده بشه خيلي ها از گمراهي نجات پيدا ميكنند.فقط درست جواب بديد.اين يه سوال اساسيه.آيا اسلام ميخواد كه نيازهاي انسان سركوب بشه؟تا كي؟تا كجا؟شايد شما بگوييد كه همين فشارها عامل رشدروحي هست.اما واقعا آدم يه جايي كم مياره.
شهاب مرادی : سلام/ اسلام به هيچ وجه نمیخواهد نیازهای انسان را سرکوب کند چرا که قانونگذار اسلام خداوند است و او ازهمه به نیازهای انسان آگاهتراست.
چیزی که دین اسلام میخواهد به انسانها بیاموزد اولا ارضای نیازهای اساسی او از راه طبیعی و با کمترین آسیب
 وثانیا کنترل خود است.
تفاوت انسان با سایر موجودات نیزدرهمین است. نیاز و مضیقه مجوزی برای انجام کار اشتباه نیست. برای ارضای این نیاز ضروری باید به طور جدی به ازدواج فکر و به انجام آن اقدام کرد.
مراجعه به روانشناس نیز مفید است.
حمیده مظفری
از تهران
لينك
امضا شده : 06 تیر 1386 ساعت 22:45
با سلام وتشکر از راهنماییهای شما در برنامه مردم ایران سلام . من 35 سال دارم صاحب دو دختر به نام فاطمه 12ساله وعاطفه 8ساله . همسرم مرد خوبی است فقط یک مساله که همیشه ماباان درگیر هستیم وبحث داریم این است که همسرم مرد لجبازی است و هنگامی که بعداز هیچگاه می خواهد با بچه ها بازی کند حرکاتی از خود نشان می دهد که صدای بچه هارا در می آورد(مثلا اگر به او بگویند این کلمه را تکرار کن کلمه ی دیگری را می گوید) وقتی به او اعتراض می کنم میگوید می خواهم حساسیت آنها را نسبت به این حرف یا شکلک از بین ببرم شما کاری نداشته باش ولی این کار باعث میشود بعدا بچه هاهمین کارها را در بازی تکرار کنند وباعث دعوای آنها شود وبه طور کلی بچه ها لجباز شده اند از شما خواهشمندم مرا در این زمینه راهنمایی کنید درضمن با زبان خوش با تندی با خواهش همه جوره با اوصحبت کرده ام یا بی اثر بوده یافقط برای مدت خیلی کوتاه . باتشکر از زحمات شما امیدوارم خداوند به شما سلامتی بدهد
شهاب مرادی : سلام/ اطلاعات کافي نيست.رعايت نکردن قواعد بازي دليل اصلي لجبازي بچه ها نيست. شايد شما بيش از حد به رعايت قوانين و مقررات حساسيد و فراموش ميکنيد که آنها بازي مي کنند و در بازي ميتوان راحت تر عمل کرد. در عين حال اگر مسئله فقط همين باشد ميتوانيد بدون اينکه بچه ها را عليه پدرشان تحريک کنيد درغياب پدر به آنها بگوييد قبل از اينکه بازي را شروع کنند براي رعايت قواعد بازي با هم به توافق برسند. شما نيز زياد در بازي آنها مداخله نکنيد.
فاطمه
از کرج
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 01:44
حاج اقا چرا جواب من رو نمی دید ازتون خواهش می کنم .
علی بابا
از تهران
لينك
امضا شده : 11 دی 1386 ساعت 21:06
سلام! 
ممنونم که جواب دادی چون انتظار نداشتم با این سر شلوغ برسی که حتی یه کلمه جواب بدی! 
حالا هم پرو شدم! 
می خواهم که سر فرصت یه سری به وبلاگم بزنی و نظر بدی! 
ببخشید که باهات خودمونی حرف میزنم! چون دوست دارم! 
از اول انقلاب یه دیدی از روحانی جماعت به ما دادند که از خودمون نمیدونیمشون! 
فک میکنیم درد مارو ندارند و تو یه دنیای دیگه زندگی میکنند! 
ممنون که داری این دید رو اصلاح می کنی! 
پر حرفی نمی کنم و آدرس وبلاگم رو میدم! 
خدا به همراهت شهاب جان!
شهاب مرادی : سلام/ بالاخره دشمن بي كار نبوده و نيست و البته از لطف شما ممنونم.
فاضل
از تهران
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 01:44
باسلام وآرزوي سلامتي ماچگونه ميتوانيم حضوري با سما تماس بگيريم
شهاب مرادی : سلام/ مشكلتان را بنويسيد
یک مادر
از نجف اباد
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:11
من 2 بار پیام فرستادم اما چرا شما جواب ندادید من فرزند 29 ساله ای دارم از نظر ایمان شغل کامل است ولی هر بار برایش قدمی برمیدارم با حمد خدا ودعاهای فراوان واعمای که شما در برنامه هایتان گفتید اعمل کردم ولی در هر مرحله به صبر برخورد میکنم ودعا شروع میکنم ولی به بن بست برخورد میکنم خسته شدم چرا هر قدر نذر میکنم اثری ندارم من تا نزدیک عقد پیش رفتم ولی بهم خورد چون صبر اومد ولی اعتنا نکردم وضربه خوردم تاچه زمهنی صبر کنم من چه کنم پسرم از همه نظر کامل است 2سال برایش به خواستگاری میروم ولی هیچ اثری ندارد خسته شدم اگر امکان دارد شماره ی تماس به من بدهید
شهاب مرادی : سلام/ اگر منظورتان از "صبر"،"عطسه" است اصلا اعتنا نكنيد وبا دل خوش كار را دنبال كنيد و در كنار دعا و راز و نياز ،توكل كنيد يعني كار را به خدا بسپاريد.
سید مرتضی
از tehran
لينك
امضا شده : 26 خرداد 1386 ساعت 01:44
سلام 
موضوع بحث بین من و دوستم اینه که 
آیا بحث بین زوجین در مورد رفتارهای خانواده های طرفین، در جهت تنظیم روابطشان با انها و همچنین گرفتن عبرت، اشکالی دارد؟؟؟ 
آیا زوجین نباید در مورد رفتارهای خوانواده هایشان با یکدیگر صحبت کنند؟؟؟ با تشکر
شهاب مرادی : سلام/ در صورت رعايت ادب وانصاف ودر راستاي تقويت علاقه هاي زوج به دو خانواده وپرهيز از غيبت اشكال ندارد.
بهدخت
از تهران
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:11
سلام.لطفا برای تهیه سی دی سخنرانیهاتون اقدامی بکنید.ما تشنه شنیدن هستیم.با تشکر وارزوی توفیق. 

شهاب مرادی : سلام/ ظاهرا سروش سيما دارد. ولي هنوز تصميم ويژه اي ندارم.
مرضیه
از کرج
لينك
امضا شده : 25 خرداد 1386 ساعت 20:11
با سلام . دختری 28 ساله هستم که حدود 8 ماه است با پسری 24 ساله نامزد کرده ام و دوهفته بیشتر به عقد ما نمانده و قبل از آن 3 سال با ایشان همکار بودم و تا به به مشکلی از نظر تفاوت سنی برخورد نکرده ایم . میخواستم بدانم با این وجود امکان دارد در آینده دچار مشکل حادی شویم ؟ لطفا مرا راهنمایی کنید . با تشکر
شهاب مرادی : سلام/ شرايط و مشخصات را نمي دانم و ظاهرا يك ازدواج عادي نيست اگر به ترديد افتاديد يا نگران هستيد به مشاور مراجعه كنيد يا مشروحا بنويسيد.
 
رسول الله(ص) :

"انَّ من موجباتِ المغفرة بَذلَ السَلام
و حسنَ الکلام"

یکی از موجبات مغفرت ، سلام کردن و سخن نیکو گفتن است.